ODLICZANIE DO WIECZNOŚCI - film dokumentalny, USA Poleć znajomemu
VIDEO - Filmy


Tytuł:
ODLICZANIE DO WIECZNOŚCI
Gatunek:
Film dokumentalny
Scenariusz:
---
Reżyseria:
---
Zdjęcia:
---
Muzyka:
---
Produkcja/Kraj/Rok:
Eternal Productions/
USA/2004
z o b a c z   w i ę c e j:
---
 

Komentarze 

 
#2 Mirek 2011-09-24 19:35
obrzydliwe sa te reklamy na portalu katolickim
 
 
#1 Dotychczasowe komentarze 2011-01-17 16:47
beata - 19/10/2010
Witam.Jezus Chrystus jest Bogiem ktory wcielil sie w czlowieka.Caly czas wysyla nam prorokow,aby nas umacniali w wierze,posyla nam aniolow i swietych.Dla Boga niema zeczy niemozliwych.Poslal nam Matke Maryje,aby nas prowadzila do Boga poprzez Modlitwe,Czytan ie Bibli post o chlebie i wodzie,Maryja mowi caly czas o Jezusie, Eucharysti i spowiedzi swietej.Jezusowi zarzucali ze wygania zle duchy poprzez diabla.Maryja jest matka grzesznikow,kto ra zdepcze glowe szatana,ktory zwodzi ludzkosc.Przeciez Bog ma wladze nad wszystkimi zeczami na ziemi i w niebie.w Starym testamecie Bog posyla rowniez prorokow .Abrachama,Mojze sza,pozniej sw,Jan Chrzczciciela,n astepnie wybiera Apostolow,Kosci ol sie tworzy i buduje przez wieki i tysiaclecia.Duch Swiety umacnia i ozywia ludzkosc.Kosciol zyje i umacnia sie.Rodza sie Swieci ktorzy mowia pod natchnieniem Ducha Sw.Jest walka dobra ze zlem.Kazdy Katolik wie ze Jezus Chrystus Jest Bogiem Ojcem i Zbawicielem a Maryja Oredowniczka.Koniec kropka.Kochamy Pana Jezusa i Maryje Matke Jego.Pan Jezus powiedzial ze na koncu naszych czasow Nasze Dwa Najswiedsze Serca zwycieza!Pan Bog zeslal na Maryje Ducha Swietego.Czy Duch Swiety ma jakies ludzkie ograniczenia?To nie ludzie obdarowuja Maryje laskami tylko Sam Bog.Matka Boza byla Wspolcierpiaca, gdyz wspolcierpiala pod krzyzem.Miecz bolesci przeszyl Jej serce. W oredziach Prawdziwe zycie w Bogu Pan Jezus i Maryja cierpia i dzisiaj gdyz u Boga niema czasu.Bog jest poza czasowy, pozawymiarowy.My Ludzie piszemy piata Ewangielie nyszym zyciem.Stary Testament byl pisany 1000lat przed Chrystusem,nowy testament 2000lat temu.Co to sa Sanktuaria Maryjne sa to przeciez Koscioly w ktorych odprawiamy Msze sw, przyjmujemy Komunie sw,Spowiadamy sie z grzechow,et.cet.Ludzie dziekuja Maryji za wstawiennictwa ktore Maryja wyprosila.W roznych Kosciolach juz sie wcale nie kleczy nawet przed obliczem Boga ktory jest w Najswiedszym Sakramecie.Matka Boza siega sercem nieba i ziemi Kocha nas wszystkich,nawe t tych ktorzy Ja obrazaja Ona jest zawsze u boku Swego Syna i zadne insynuacje nie zmienia myslienia Katolikow o naszej Niebieskiej Matce .Pan Jezus dal nam Maryje za Matke kazda matka chce dla swego dziecka jak najlepiej,chce aby Kosciol byl zjednoczony pod jednym ImieniemGlowa Kosciola Papiez.Jeden Kosciol mocny Duchem.Jak mozna mowic o zwiedzeniu jezeli Kosciol sie umacnia,zwiedze nie to Falszywi prorocy ,sekty religijne,bostw a wschodnie religie ezoteryka,magia .Ludzie powinni odroznic dobro od zlego.Jak mozna patrzec a nie widziec.Po owocach ktorymi sa nawrocenia.Pan .Jezus z Bibli jest zywy przez caly czas w naszych sercach,jest miloscia. Pozdrawiam.Katoliczka ktora kocha Pana Jezusa i Matke Boza.

kasia - 19/10/2010
Pani Beato,nie bedą odpisywac już na to co Pani pisze bo to na nic,polecam film Objawienia Maryjne,film świetny,oparty na bibli,szczery bo pokazujący dwie strony,zrobiony przez te same osoby co odliczanie do wiecznosci,napr awdę świetny

beata - 14/10/2010
Pani Kasiu Pan Jezus jest Zywym Bogiem,Jest Droga,Prawda iZyciem,Jest Alfa i Omega,zyje w Kosciele jest obecny w Eucharysti,Mowi do nas tez i dzisiajBiblia jest Ksiega Natchnionia.Katolicy wierza w Biblie,Przeciez Kosciol zyje juz 2000lat i przynosi owoce.Matka Boska objawia sie dzisiaj i mowi o Bibli,poscie i rozancu aby sie modlic do Jezusa Katolicy prosza Maryje o pomoc w roznych intencjach.Bylam w Medjugorji Maryja jest obecna i czuje sie obecnosc Boga sa nawrocenia,uzdr owienia i owolnienia.Bog dal nam Swietych jako jako namacalnych swiadkow Milosci Boga ktrty Jest naszym Milosiernym Ojcem Wszystkich Ludzi.Bog jest Bogiem zazdrosnym jezeli ludzie wyznaja innych bogow,lub bozkow.Jezus mowi poprzez Prywatne objawienia,pror octwa,charyzmat y,i natchnienia.Jezeli zna pani Kasiu Boga to dlaczego nie poznala pani Jego Matki prosze sprobowac,Maryj a wysluchuje nasze prosby gdyz jest Matka wszystkich ludzi.Pozdrawiam.

kasia - 13/10/2010
Pani Beato,szczerze to nie rozumiem do końca o czym Pani piszę,to jest tak namieszane wszystko.Ja wierzę w jeden kościół na ziemi i nie ma innego,i o tym mówi bibli a nie tradycja,a tym kościołem są ludzie z różnych wyznań którzy narodzili sie na nowo z Boga,przyjeli ofiarę Jezusa jako jedyną zapłatę za grzech,to oni tworzą kościół,są jego ciałem a głową kościoła jest Chrystus.Bóg kiedyś nie zapyta sie nas w jakim kościele byliśmy tylko co zrobiliśmy z ofiarą jego syna,a dziecmi Boga są własnie Ci którzy narodzili się na nową.Poza tym co Jezus powiedział do swoich uczniów o swojej matce jak do niego przyszli,że któż jest moją matką?Każdy jest moją matką,ojcem,syn em kto pełni wolę ojca na ziemi.Nie wywyzszajmy kogoś komu się to nie należy i nie dodawajmy atrybutów,bo jest to sprzeczne z biblią ,Bóg jest Bogiem zazdrosnym i tylko jemu mamy oddawać cześć,jeżeli tego Pani nie widzi w bibli to jest to straszne,poza tym w jakiej eucharysti przychodzi Jezus?Jezus mieszka w każdym dziecku Bożym,i widzę że Pani oczy są zaślepione lub korzysta Pani z bibli jakiejś innej,BO ŻADNO DZIECKO BOŻE KTÓRE ZNA OSOBIŚCIE JEZUSA NIE NAPISAŁO BY TAKIEGO KŁAMSTWA I ODWAŻYŁO BY SIĘ NAPISAĆ ŻE JEZUS NIE JEST POŚREDNIKIEM,to po prostu straszne,Jezus jest człowiekiem w stu procentach i Bogiem w stu procentach i JEDYNYM POŚREDNIKIEM POMIĘDZY BOGIEM A CZŁOWIEKIEM,tym 2:5,jedynym,nie Maryja,nie święci,tylko JEZUS,Jdeżeli Pani tego nie widzi w bibli i nie rozumie i chce wierzyć w swoim życiu w kłamstwa to Pani wybór.Radzę swoję życie opierać na bibli tylko i wyłącznie,spraw dzać wszystko z nią,poza tym osobiście Poznać Jezusa.pozdr.zachęcam do napisania na mojego maila jak ma Pani ochotę bo tam są większe możliwości,kasi

beata - 11/10/2010
Pani Kasiu w Bibli jest napisane Jeden Kosciol,pod kierownictwem pierwszego Apostola Piotra Pan powiedzal co zwiazecie na ziemi bedzie zwiazane w niebie a co na ziemi rozwiazecie bedzie rozwiazane w niebie.nastepnie ze Maryja jest nasza Matka.Kosciol jest Mistycznym cialem Chrystusa.Jezus powiedzial ze zesle nam Pocieszyciela czyli ducha Swietego,ktory nas obdaza Charyzmatami.Jezus przychodzi do nas w Eucharysti karmi nas swoim Cialem i Krwia.Jezus nie jest posrednikiem lecz Bogiem w Trojcyj Jedynym.2000 lat temu swoi Go nierozpoznali i czekaja do dzis na Proroka. Pozdrawiam

kasia - 10/10/2010
Pani Beato,niewiem z jakiej bibli Pani korzysta,ale te wersety mówią o czymś innym,to jest po prostu śmieszne,a ten zach 4:3 to juz wogóle jak mówi o sercu matki to chyba trzeba juz być nie zdrowym na umyśle żeby na cos takiego sie powoływać.Czytajmy biblię słowo Boże i nie dodawajmy do niego czegoś czego tam nie ma,ono jest piekne,prawdziw e i mamy jemu ufać ,tylko ze my wierzymy też tradycji wymyślonej i dodanej przez kościół którą się stawia na równi z pismem,i trzeba znależc coś w bibli żeby potwierdzała nam te bzdury wymyślone przez kościół.Dobrze że tak wiele ludzi dziś otwiera oczy i zauwaza że tradycja w wielu rzeczach jest sprzeczna z świętym żywym słowem Bożym biblią.Jeżeli katolicy kochaja tą sama maryję co w bibli to czemu za czasów Jezusa ludzie nie traktowali ją tak jak teraz,nie czcili jej,nie wywyższali,nie modlili sie do niej,a jak uczniowe przyszli do niej zapytac sie co maj ą robić to powiedziała że mają iśc do Jezusa i to jest wspaniała biblijna postawa z wszystkim przychodzić do Jezusa który tylko jest godzien bo to on cierpiał i on umarł za nas i on jedynie jest pośrednikiem.A czemu dzis sie czci Maryję?bo dodano jej nie biblijne atrybuty,bezgrz esznośc,dziewic two wieczne.pośrednictwo i wiele różnych rzeczy.Otwórzmy oczy,polecam super film objawienia maryjne mysle że na you tubie lub na internecie się znajdzie.A z Wasulą ryden to bym też uważała to że kogoś kosciół popiera lub że ktoś cos mówi już o Jezusie to nie znaczy że to musi być prawdziwe,spraw dzajmy wszystko z biblią,szatan kieruje dzisiaj ludzm i nie da im złego,tylko zło w pięknej szacie zawsze jest odrobina prawdy.Pozdr.

beata - 02/10/2010
Jasność Moich Świętych Dzieł to Moje zbawcze Wezwania do Życia Eucharystyczneg o [Jn 6:54]. Ojciec i Ja pragniemy prawdziwych czcicieli, czcicieli, którzy wielbią w duchu i w prawdzie [Jn 4:23]. Mój Duch Prawdy zstępuje na sam próg waszych domów [Jn 15:26]. aby przypomnieć wam, że na koniec Nasze Dwa Serca zwyciężą [Ap 11,11]... Przychodzę wskrzesić waszą cześć dla Mojego Najświętszego Serca i dla Niepokalanego Serca waszej Matki... Słuchajcie języka Mojego Najświętszego Serca, języka Mojego Krzyża. Niech wasza wierność Mojemu Najświętszemu Sercu rozkwitnie na nowo. Poświęćcie się wszyscy Mojemu Najświętszemu Sercu oraz Niepokalanemu Sercu waszej Matki [Za 4,3]. Przyjdę do was znowu, Moje małe dzieci; zatem, odwagi, Moi przyjaciele. - Jezus Chrystus ????? Prawdziwe Życie w Bogu - Vassula Ryden .Katolicy kochaja ta sama Maryje Ktora urodzila Pana Jezusa i przychodz do widzacych Lourd,Fatima,Me djugorie.Maryja jest zawsze obecna przy Jezusie,tak jak pod Krzyzem.Pozdrawiam

kasia - 29/09/2010
Pani Beato,oczywiści e biblia była napisana 2000lat temu,ale jest ona jak najbardziej aktualna i dziś.Nie mozna do niej nic dodawać.Biblia jest żywym słowem samego Boga i kazde słowo w niej jest natchnione,praw dziwe i aktualne.Akurat Maria w bibli już występowała ale nikt do niej sie nie modlił,nie radził.Wszyscy chodzili do Jezusa.Modlenie sie do Marii czy św jest rzeczą nie biblijną,cała biblia poprzez cudne psalmy objawiaja nam moc Boga i ludzi którzy z wszelkimi prosbami przychodzili do niego,jedynym posrednikiem jest Jezus,albo wierzymy bibli czyli słowu Bożemu albo tradycji dodanej do bibli w różnych wiekach.Maria w bibli jest przedstawiona jaka wspaniała służebnica Pana która tak samo potrzebowała Łaski Pana,była skromna pokorna osobą,i zawsze wskazywała na Jezusa a nie na siebie.Maria katolicka a ta biblijna to niestety dwie różne osoby.pozdr

beata - 26/09/2010
Pani Kasiu jak moze w Bibli ktora zostala napisana 2000 lat temu byla mowa o modlitwie do Maryji i do swietych.Wielu Swietych narodzilo sie duzo pozniej,jest to znak ze Duch Swiety mowi do kazdego z nas poprzez charyzmaty,obja wienia.W Pismie sw. pisze ze Maryja pokona szatana wiec modlmy sie do Niej i do swietych opomoc Pozdrawiam

Serafin - 23/09/2010
Łk 11:13 : "... Ojciec niebieski da Ducha Świętego tym, którzy go proszą."

kasia - 23/09/2010
Sama to Pani wszystko wymyśliła,ja nie muszę czytać wykładów o Bogu,znam Boga osobiście już 12 lat kiedy narodziłam się na nowo,i wiem kim On jest,i też wiem że każdy nowo narodzony człowiek ma ducha św,nie mówię o darach ducha,tylko o samym duchu św który zamieszkuje w człowieku w chwili nowego narodzenia a to są dwie różne rzeczy.a pisanie że nie kazdy ma ducha może pózniej w niebie jest dla mnie nierozumieniem ewangeli.Oczywiscie nie kazdy ma duchaśw ala są to ludzie nie nawróceni,a odrodzeni ludzie maju już dzis a nie dopiero w niebie.I modlic sie możemy jedynie do Żywego Boga,ja nie widze zachęty w bibli do modlenia sie do sw czy do maryji,czy w Bibli ktoś sie do nich modlił,przenigd y tylko Bóg ma moc wysłuchiwac i odpowiadac na modlitwy,a JEDYNYM pośrednikiem tak mówi bibli i nie dodajmy nic po swojemu jest sam JEZUS,to biblia powinna byc na pierwszym miejscu i jedynym autorytetem a nie tradycja wymyslona przez ludzi.pozdr.

beata - 20/09/2010
Z DZIEŁA: "O DUCHU ŚWIĘTYM" ŚW. BAZYLEGO WIELKIEGO, BISKUPA

Czyż nazwy Ducha Świętego nie napełniają duszy uniesieniem i nie kierują myśli ku górze, ku Niemu, który przewyższa wszystko? Bo jest nazwany Duchem Boga, Duchem prawdy i Duchem mocy. Duch Święty, to Jego własne i szczególne imię. Ku Niemu zwracają się wszyscy, którzy pragną uświęcenia; Jego pożądają wszyscy, którzy żyją cnotliwie; On swoim tchnieniem ożywia ich i wzmacnia, aby doszli do celu odpowiadającego ich naturze. Jest On źródłem uświęcenia i światłem dla umysłu; każdej istocie rozumnej udziela niejako ze swej jasności, aby mogła dojść do prawdy.
Niedosiężny z natury, daje się pojąć dzięki swej dobroci. Napełnia wszystko swoją mocą, ale udziela się tylko tym, którzy są tego godni, a daje się im nie jednakowo, lecz dostosowuje swe działanie do wielkości ich wiary.

Prosty w swej istocie, różnoraki w mocy, całą istotą pomaga każdemu, lecz całą istotą jest wszędzie obecny. Rozdaje każdemu, a sam nie doznaje uszczerbku, każdemu się udziela, a sam pozostaje nienaruszony. Podobnie i promień słońca udziela każdemu swego blasku i każdy nim się cieszy, jak gdyby do niego tylko należał, a przecież oświeca równocześnie ziemię i morze i całą przestrzeń wypełnia.
Tak też i Duch Święty jest obecny w każdym, kto jest zdolny Go przyjąć, tak jak gdyby tylko o niego samego chodziło, a pozostając niezmienny, każdemu daje łaskę jemu potrzebną. Wszystkim też, którym się udziela, daje się w pełni, na ile tylko pozwala im ich ograniczona natura. On pozostaje nieograniczony, On kieruje serca ku górze, prowadzi słabych jak za rękę, a postępujących naprzód doskonali. On oświeca tych, którzy są czyści od wszelkiej skazy, a przebywając z nimi, czyni ich ludźmi duchowymi.

Ciała przejrzyste i nieskażone jaśnieją w zetknięciu z promieniem światła i same jarzą się blaskiem i innym tego blasku z siebie udzielają. Podobnie i dusze, noszące w sobie Ducha, są przez Niego oświecone, stają się uduchowione i łaską oświecają innych.
Stąd bierze się początek widzenia przyszłości, wnikanie w tajemnice i zrozumienie rzeczy ukrytych, rozdzielanie darów, życie niebiańskie i udział w chórach anielskich. To jest także źródłem nieustającej radości, trwanie w Bogu i upodobnienie się do Niego, a wreszcie dar, ponad który nie sposób już pragnąć innego, mianowicie stania się jak Bóg.

beata - 19/09/2010
co to sa Dary Ducha Swietego,,niewi em jaka pani czyta Biblie? ale polecam Ruchy Odnowy w Duchu Swietym,albo grupy Charyzmatyczne.

kasia - 14/09/2010
Beato zacznij czytac biblie,po prostu załamują mnie takie komentarze,co za bzdury,

beata - 13/09/2010
wszyscy maja ducha ale nie sw.moze potem jak bedziemy w niebie z Bogiem .teraz prosmy Boga Maryje i Swietych o zywa wiare.Jezus Zyje,proscie a otrzymacie,szuk ajcie a znajdziecie

kasia - 27/08/2010
Kazdy nono narodzony człowiek,który przeżył duchowe odrodzenie ma ducha swietego,i nie musi sie o niego modlić,bo ma zapewnienie że go ma w sobie z chwilą gdy oddał swoje życie Bogu,jedyne co robimy często to gasimy ducha własnie przez to jak żyjemy z daleka od Boga,poprzez nasze złe decyzje.Jego duch nas prowadzi codziennie jak jesteśmy blisko Boga,mamy rozeznanie na wiele rzeczy.Nawet w modlitwie i chore jest dla mnie modlic się wyuczonymi regułkami tylko sercem,pozdr.

Serafin - 23/08/2010
asiu : "A Jezus na to: Gdybyście byli niewidomi, nie mielibyście grzechu. Ponieważ jednak mówicie: Widzimy - wobec tego ciąży na was grzech."
Jeżeli chcesz "widzieć" to powinnaś się codziennie modlić do Ducha Świętego o to.... tzn. o oświecenie.... Polecam osobiście modlitwę tą,ale możesz się modlić w jaki sposób chcesz: http://www.da-przystan.mkw.pl/czytelnia/modlitewnik/duchswiety.htm
Bo sam człowiek to jest zaślepiony i zły i może se czytać biblie, a nic mu z tego....
"Czytanie biblii bez wcześniejszego wołania do Boga o Jego Ducha to barbarzyństwo " . - jak ktoś powiedział ;)
Pozdrawiam w PANU !

kasia - 31/07/2010
Łukaszu myślę że Ty powinieneś się zastanowić nad tym co piszesz,nigdzie w bibli nie znajdziemy zachęty do modlenia się do tkzw.świętych,a jasno napisane jest że jedynym POŚREDNIKIEM DO BOGA JEST JEZUS CHRYSTUS NIE ŚWIĘCI,nie Maryja tylko Jezus,bo to on zapłacił za nas na krzyżu swoją ofiarę i on jedynie może prosić Boga o nasze modlitwy.Może i kapłan powie Ci co innego ale moim autorytetem w kwesti wiary jest biblia i to co Bóg do nas mówi przez nią,a jasno tam widzę co innego.Zacznij lepiej czytać biblię,pozdr

Łukasz - 30/07/2010
Droga Kasiu modlitwy do Świętych są o wstawiennictwo u Boga-
"Święta Maryjo Matko Boża Módl się za nami" Święci wiedzą jak ciężkie życie jest na ziemi i jeśli prosimy ich o pomoc to oni proszą Boga w naszym imieniu. Najlepiej porozmawiaj o tym z Kapłanem przy najbliższej okazji.

kasia - 06/07/2010
mysle ze jak najbardziej moze bo te modlitwy do tych tkzw swietych nie sa biblijne.nigdzie w bibli nie znajdziemy zeby Jezus czy apostołowie zachecali do modlitwy do kogoś innego poza Bogiem,szatan doskonale wie ze to sie Bogu nie podoba,dlaczego nie mozemy od razu przychodzic do Boga w modlitwie tylko do kogos innego,ja bym nie chciałla zeby ktos prosił mnie o cos przez kogoś,jedynym posrednikiem jest Jezus Chrystus a każdy nowo narodzony człowiek wiemy to moze z odwagą przychodzić do Boga do tronu łaski,zachęcam do korzystanie z bibli jedynego prawdziwego źrodła i sprawdzac wszystko bo Jezus powraca,pozdr.wszystkich

Serafin - 04/07/2010
Co do Pani Vassuli Ryden to czy szatan może sam namawiać człowieka do odmawiania modlitw, które mu szkodzą tj. Do Św. Michała, modlitwa Św. Bernardna , Nowenna zawierzenia Najśw. Sercu Jezusa... ?? Bo te orędzie zachęcają do bliskości z Bogiem również przez modlitwe... A Vassula jest prorokiem także nic dziwnego że traktuje się ją tak, jak się traktuje... Zresztą traktuje się ją tak jak się traktowało Jezusa: " Mnie prześladowali i was będą ".
Co do tego ostatniego stanowiska Kościoła to jest ono nieco dziwne z tego względu ponieważ mówi o tym że: "Vassula nie dostarczyła stosownych wyjaśnień" gdy tymczasem ona je dostarczyła. Ale nie będe was już przekonywał.... sami powinniście się modlić o Ducha Świętego żeby wam dał poznać prawdę....

Alek - 15/05/2010
Świetny film !!!!
Madziu biedna jesteś. Boisz się apokalipsy.

Magda - 21/03/2010
O RANY!
JAKIE BZDURY

Tadeusz - 05/03/2010
Ponieważ żyjemy w czasach ostatecznych, ostrzegam zabłąkanych ludzi przed potępieniem. Kto nie boi się prawdy może skorzystać. Mt 7:21 "Nie każdy, który Mi mówi: Panie, Panie!, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie."
Pozdrawiam. Tadeusz katolik
Czas ucieka wieczność czeka!
Warto poświęcić trochę czasu dla wieczności.

beata - 01/03/2010
Czuły Ojcze, nie chłostaj Swoim gniewem tego pokolenia, żeby całkiem nie zginęło;
Nie chłostaj Swego stada cierpieniem i bólem,
bo wody wyschną i przyroda zniszczeje;
Wszyscy zginą wskutek Twego gniewu i nie zostanie po nich żaden ślad;
Żar Twojego Oddechu zapali całą ziemię, zmieniając ją w pustynię!
Na horyzoncie widać będzie gwiazdę;
Noc zostanie zniesiona, a popiół będzie padał z nieba jak śnieg w zimie,
upodabniając Twoje dzieci do duchów;
Ulituj się nad nami, Boże, i nie sądź nas surowo;
Pamiętaj o sercach, które radują się Tobą, a Ty nimi!
Pamiętaj o Twoich wiernych i nie pozwól, aby Twoja ręka spadła na nas z siłą;
Raczej podnieś nas w swojej litości i umieść swoje nakazy w każdym sercu. Amen!?
W Chrystusie,

teresa montreal - 20/01/2010
very good ...........but ............anyway... ..........................i have questions .. .thak you for this film........

kasia - 30/12/2009
Jesli chodzi o vasulle ryden to mysle ze nie ma znaczenia czy kosciół oficjalnie wyraził o niej newgatywna opinie czy nawet ja popiera tylko czy to co przekazuje jest zgodne ze słowem Bozym,bo tak jak sam Bóg zacheca w swoim słowie mamy wszystko i wszystkich sprawdzac z Jego słowem które jest prawda.Jego słowo ma byc najwazniejsze ,jezeli ktos ponad nie cos przekłada to cos jest nie tak.Osobiscie uwazam ze to co przekazuje pani vasulla nie jest zgodne z żywym słowem Boga,oczywiscie nie wszystko ale jezeli Bóg kogos prowadzi to wszystko musi sie zgadzac.pozdrawiam wszystkich nowo narodzonych chrzescijan zbawinych przez drogocenna krew jezusa która jedynie zbawia i oczyszcza.Jezus powraca radujmy sie...

Serafin - 25/12/2009
Co do Pani Vassuli Ryden to kłóciłbym sie co do tego że Kościół wyraził się o jej objawieniach negatywnie. Wiem jednak ze ktoś napisał w internecie że Kościół coś orzekł negatywnego na temat tych objawień(i ta opinia krąży w internecie), ale dotąd nie znalazłem bezpośrednio negatywnego stanowiska Kościoła na ich temat lecz wiele dobrych rzeczy np.Ratzinger "Możecie nadal rozpowszechniać jej pisma..." . Wiem również że list kard. Levady wiele namieszał o tym stanowisku... Dla zainteresowanyc h zamieszczam ów "mylący" list: http://www.voxdomini.com.pl/vass/levada.html i komentarz Pani Vassulki: http://www.voxdomini.com.pl/vass/odp-Vassuli-levada.html

EWA - 02/12/2009
szczerze mówiąc oglądałam ten film z dużym przeżyciem. Jednak gdzieś od połowy poczułam dziwny niepokój. Pod koniec nie byłam już pewna co oglądam. Mam mieszane uczucia. Najboleśniejsze jest jednak to, ze uświadomiłam sobie iż manipulując dobrem można zwiesć prawdziwie wierzących...... NAPRAWDĘ TRZEBA BYć CZUJNYM.

beata.k - 17/11/2009
calkowita prawde zna tylko Pan Bog wiec nie polemizujmy z oredziami Boga.Duch Swiety jest i przychodzi TU i Teraz.

kerovan - 14/11/2009
Pani Vassula Ryden nie przekazuje całkowitej prawdy... To jest już ostatecznie orzeczone również przez Kościół katolicki. Wiec nie ma po co się na niż powoływać :P
Całą prawdę objawioną mamy w Piśmie Świętym i Tradycji Kościoła !! Prawdziwe objawienia mają nam pomóc wierzyć, ale bez wiary w nie można się zbawić, jeśli człowiek naprawdę żyje słowami JEZUSA - naszego Pana i Zbawiciela... Film daje do myślenia, ale

marek - 04/10/2009
warto było stracić czas!

Beata - 17/09/2009
Pani Kasiu zna pani Pismo Swiete prosze przeczytac te oredzia ,przeciez kazda owieczka pozna swego pasterza.Pan Jezus w swych oredziach mowi o ozyywieniu swojego Kosciola.Prawdziwe zycie w Bogu sa wielkim darem na obecne czasy.Duch Swiety nas umacnia Jan16,12-13 Kor14,3 1Tes5,19-21. Pozdrawiam

kasia - 05/09/2009
Pani Beato dziekuje za polecenie Pani Vassuli jej wykładów czy tam listów,ale nie skorzystam nie dlatego ze tak naprawde zadne koscioły jej nie uznaja bo to dla mnie nie powód ale dlatego ze uważam że te przesłania nie pochodza od Boga Żywego którego poznałam osobiscie 11 lat temu,Bóg którego znam dał nam swoje zywe swiete słowo które jest tak mocne i cudowne ze nim chce sie karmic i zyc kazdego dnia,czytałam te rzeczy ale jak ktos zna biblie i ma rozeznanie to od razu zauważy ze one zaprzeczaja wielu rzeczom z pisma swiętego,a wiec nie moga pochodzic od Boga.Szatan jest aniołem swiatłosci i nie da nam kłamst w czarnych barwach tylko w pieknych,i duzo z tych listów jest naprawde powiedzmy pieknych i o to chodzi ale pomiedzy nimi jest poprzeplatane duzo nieprawdziwych rzeczy.Jako nowo narodzona osoba chce swoje zycie budowac na prawdzie,na Bozym słowie ,na Jezusie moim Zbawcy.,a nie na jakis objawieniach kobiety które zupłnie mnie nie przekonuja,oczy wiscie jest wiele wspaniałych ludzi których Bóg uzywa i ma tez dzis swoich proroków jak np.David Wilkerson niesamowity pokorny człowiek,pamiet ajmy wiele fałszywych proroków przyjdzie....a wiec badajmy duchy.pozdr.

Beata - 03/09/2009
Pani Kasiu polecam pani oredzia Pani Vassuli Ryden Prawdziwe Zycie w Bogu. oredzia te sa listem milosci Boga do czlowieka. http://www.voxdomini.com.pl/stow/pl.html mozna sluchac tych oredzi na mp3 http://libra.kpsi.pl/vd/mp3/vass_mp3.html wiara czyni cuda pozdrawiam Beata.Jezus zyje TU I TERAZ

kasia - 02/08/2009
Pani Beato,przeprasz am pomyliłam sie,Pani napisała o charyzmatach a ja o stygmatach:-)byłam juz zmeczona i żle przeczytałam,al e z tymi charyzmatami tez trzeba uwazac bo wiele ludzi nie jest obdarowanych tym przez Boga a nasladuja rózne rzeczy,wiele ludzi jest zwiedzionych w tej kwesti,tez polecam sprawdzanie wszystkiego z biblia.pozdr

kasia - 01/08/2009
Pani Beato,według bibli swietym jest kazdy człowiek który zaprosił Jezusa do swojego serca i w jego ofierze połozył swoja ufnosc dotyczaca zbawienia,ponie waz został obmyty swieta krwia Jezusa,zaden człowiek nie musi nasladowac Jezusa jesli chodzo o stygmaty i płacic czy dzwigac cieżar iludzkich grzechów,poniew az tylko Jezus został przebity i swoja ofiara doskonała odkupił grzechy wszystkich ludzi i zrobił to raz na zawsze i nie musi on ani nikt inny tego powtarzac bo jego ofiara była doskonała,i nikomu nie daje stygmatów jest to nauka sprzeczna z biblia,poniewaz zaprzeczyłby swojej doskonałej ofierze i swojemu słowu które mówi ze rany ma tylko on i bedzie je miał na wieki i beda widoczne dla tych którzy beda z nim w niebie,radze zaczac czytac biblie i tylko na niej a nie jakiejs tradycji opierac swoje zycie i z nia wszystko sprawdzac,i prosze mi znalez c w bibli gdzie papiez ma byc nastepca piotra.Jedyna głowa koscioła jest jezus chrystus który nie poczebuje zastepców poniewaz zmartwychwstał i zyje dzis,a kazdy kto w niego uwierzy jest jego dzieckiem i pełni role kapłana,prosze poczytac w hebrajczyków,Po zdr.

Beata - 30/07/2009
Bardzo ladny film z dobrym przeslaniem dla naszych czasow.Powinni ten film zobaczyc wszyscy . w TVP

Beata - 30/07/2009
Pani Kasiu Kosciol to my.Pan Jezus obdarowuje swietych ludzi charyzmatami.wielu swietych poprzez Ducha.Sw.umacnia nas w wierze.Eucharystia CIALO BOZE. Papiez jest nastepca Piotra.Amen.

Paweł - 01/07/2009
Trzeba byc dzieckiem Bozym aby zrozumiec tresc tego dokumentu opartego na faktach.Ktos kto nie akceptuje Słowa Bozego nie moze byc dzieckiem Bozym, a ktos kto wierzy w klamstwa i zapiera sie faktow nie jest nim na pewno.

Darek - 01/05/2009
Myślałem,że polecę ten film memu synowi aby go zobaczył, ale im go dłużej oglądałem tym bardziej byłem zniesmaczony. Zrobiny w tonie amerykańskiej duchowości i holiłudzkim stylu, no i jak na moją wiedzę ma parę merytorycznych błędów, jak choćby brak łączności "starego" Izrale (starszych braci w wierze) z Kościłem (o którym nie słychać nawet między wierszami). Listy św. Pawła pełne są tych analogii Izraela i Kościoła (za co Żydzi odpowiednio go traktowali). Cytaty tendencyjnie dobierane, brak całościowego patrzenia na Biblię. Zdaje się też, że Duch św. "spał" przez 2000 lat (no tak bo jak nie ma Kościoła, a przynajminiej nie pada to w filmie jednoznacznie trzeba poczekać by się Izrael nawrócił i wrócił do "ziemi obiecanej"), a teraz może się już zbudzić i posiać grozą. Dziwne ale widzę w tym filmie Stary Testament ..... Apokapipsę, a brak mi tego środka.No trzeba też w imię jakiejś poprawności wspomnięc oczywiście mało pozytywnie o papieżu i kościele katolickim (przebudzonym po 1500 latach) uzurpującym sobie przywództwo, o dziwo w kontekście jakiejś nowej religii opartej o jakiś dziwny ekumenizm, ekologię która jest oparta na nowy dogmacie o "globalnym ociepleniu" (oczywiście mistrz Al Gore w tle). Jeszcze raz nie polecam go memu synowi

jarek - 07/04/2009
dobry

Aneta - 02/03/2009
Film ciekawy, bo myślę,że każdy ma świadomość, że czas się wypełnia ,ale jest tu jedno poważne przekłamanie, które już niektórzy zauważyli .
Mówienie o ekumenizmie jako o nowej religii to niewiedza, ignorancja i niezrozumienie nauki Chrystusa to niestety sprawia,że tego para dokumentu nikomu nie polecam. Znacznie bliżej Prawdy Będziemy czytając osobiście Biblię i żyjąc nią.

Jan - 17/02/2009
Zbyt płytkie wytłumaczenie, a czasem nieprawdziwe, jka np. o bestii.

zbigniew - 18/01/2009
są różne okropieństwa na świecie i zdałoby się że nic już nie przekroczy okropności II wojny swiatowej. A jednak koniec nie nastąpił, minęło ponad 60 lat. co nas czeka i kiedy? tego nie wiemy. może ludzkość pociągnie 10 lat a może jeszcze 100? jedno jest wszak pewne: powrót Pana na końcu czasów

Janusz - 12/01/2009
"Zanim przyjdę jako sędzia sprawiedliwy przychodzę jako Pan miłosierny" Pan Jezus do s. Faustyny - coś w tym jest.

gabi - 10/01/2009
największa głupota jaką w życiu widziałam!!!! same subiektywne opinie naciągane do granic możliwości, przekłamania historii... szkoda czasu na ten film

Agnieszka - 10/01/2009
Chciałam obejrzeć ten film, gdyż spodziewałam się jakiegoś ciekawego naukowego dokumentu... a tu co???? z nauką niewiele miało wspólnego, do tego subiektywne interpretacje historii, wszystko na siłę, średnio spójne. Zawiodłam się bardzo. Za to polecam film "Krwawe archiwa Kościała" i "Rywale Jezusa".

Adrian - 09/01/2009
Jak dla mnie najgorszy film dokumentalny jaki widziałem. Gdy go oglądałem często wybuchałem pustym śmiechem. bardzo przypomina radzieckie filmy propagandowe, wierzę w Boga ale raczej podchodze do całej sprawy bardziej naukowo. SZCZERZE ODRADZAM CZYSTE PRANIE ŁBA. XD

piotr - 09/01/2009
dokument trafiony/wcześniej czytalem książke"nowy światowy ład" polecam. wiadomość dla wierzących i niedowiarków.:
Przekonuj człowieka wbrew jego woli,a on wciąż będzie miał to samo przekonanie.
Przed Jezusem było wielu proroków też im nie wierzono.Począwszy od Noego skończywszy na Jezusie któremu część uwierzyła część nie. Nawet Ci co Go witali gdy wchodził do Jerozolimy za tydzień krzyczeli "na krzyż",ten sam duch towrzyszy wielu. Bo wiary nie można zniszczyć inaczej jak tylko przez jej "obrońców"
... jeśli wiara miałaby zostać zniszczona nie stanie się to za sprawą otwartej walki lecz za sprawą tych którzy myślą, że jej bronią, podczas gdy oni sami ją utracili. Największa odległość jest między sercem a rozumem. Niedowiarku czytaj Sl\łowo Boże sercem w Duchu Świetym a zrozumiesz i będziesz wiedział jak w tych czasach się zachować. Nie iwesz jak to szukaj a znajdziesz

Damian - 03/01/2009
Kasiu bardzo mnie zainteresowalas swoimi pogladami na tak wazne aspekty zyciowe:) Zdecydowanie popieram Cie w twoich wypowiedziach i pozdrawiam.

kasia - 25/12/2008
Witaj jeszcze raz Armia Dawida.Drogi Bracie w Jezusie:-)Rozumiem doskonale o co Ci chodzi z tymi owocami i zgadzam się z Toba że my mamy być świadectwem dla tego świata,i mamy się różnic,i te owoce są kluczowe w naszym życiu,ale kto powiedział że ich nie ma :-)a nie zawsze też one sa widzoczne od razu,w każdym badz razie dziękuje za zaproszenie na waszą super stronkę a więc się nie myliłam:-) ja nawet byłam raz w Gdansku nad morzem na konferencji, mamy tam też kosciół. A ja zapraszam na www.kml.warszawa.pl

armia dawida - 23/12/2008
Witaj Kasia siostro w Jezusie, dziękuję ślicznie za życzenia i Tobie również życze jak najbliższej relacji z Jezusem, Napisałem do Ciebie bo byłem przekonany że Duch św chce coś do Ciebie przez moje świadectwo powiedzieć. Zdecydowanie zgadzam się że Bóg prowadzi nas indywidualnie i do każdego z Nas ma inne klucze( jednym bardziej zdecydowanie innym łagodniej) w każdym razie moja Biblia mówi że,, po owocach poznacie,, i ja chcę przynosić owoce takie jakie oczekuje odemnie Ojciec a kiedy nie ma owoców w moim życiu zaczynam działać inaczej ale może poprostu te słowa nie były na ten czas i nie do Ciebie. Pozdrawiam gorąco i zapraszam na www.armiadawida.pl

kasia - 22/12/2008
Witaj Armia Dawida,ale masz nazwę he he,oczywiscie odebrałam to w duchu miłosci,nie bój się jestem dojrzała osóbką.Domyslam się po nie których rzeczach że nie jestes katolikiem,chyb a ze sie myle?Ale to w sumie niewazne.Napiszę tylko tyle że jeżeli uważasz ze wydaje mi się ze wiem więcej to przeczytaj cała ta dyskusje z jj jeszcze raz,i zastanów sie co to znaczy wiedziec wiecej bo kazdy z nas na pewne tematy wie więcej i czy to cos złego.Nie uważam zebym popełniła jakis bład czy zrobiła coś nie w duchu miłości,każdego Bóg prowadzi indywidualnie i dla kazdego ma różne rzeczy nie zapominaj o tym.Widzisz ja 2 dni temu byłam na nabozenstwie w takiej większej wspólnocie i było tak niesamowite kazanie o Jezusie ze wszyscy prawie płakali jeszcze w taki sposób nie słyszałam kazania o tym kim jest Jezus naprawde,i tym bardziej jestem przekonana zeby jasno kawa na ławe głosic Jezusa a nie bawic sie z ludzmi,a duch prowadzi nieraz w bardziej ostrzejszy sposób bo kazdy człowiek jest innny i do niektórych tak trzeba zeby cos zrozumieli,co nie znaczy ze nie ma tam miłosci.A czy Jezus jej nie miał mówiąc ostro prawde.W kazdym badz razie życzę Tobie wszystkiego dobrego na te piękne swięta,i aby Jezus który przychodzi był coraz większy w Tobie.Z miłoscią Kasia

armia dawida - 21/12/2008
Cześć Kasia, bardzo fajnie że masz chęci wytrwałość odwagę, determinację żeby rozmawiać z JJ, Super. Nie wiem czy to przeczytasz ale chciałem się z Tobą podzielić świadectwem. Ostatnio na nabożeństwie płakałem jak dziecko a Duch św mnie przekonywał żebym przestał oskarżać że wiem więcej i lepiej że Bóg oczekuje odemnie miłości i służenia drugiej osobie. Zebym mógł przyprowadzić kogoś do Jezusa to dobrze będzie najpierw usłuże osobie dać jej miłość, zrozumienie, zachęcenie. Według zasady niemowlętom mleko, dojrzałym stały pokarm. Mam nadzieje że odbierzesz to w duchu miłości bo taki jest mój zamiar. Pozdrawiam serdecznie. Good bless You

armia dawida - 21/12/2008
Super ,że pojawiają się filmy które oparte są na bibli a że Boże słowo jest żywe to Apokalipsa musi sie wypełnić, tak Bóg już stworzył świat .my możemy wykazać się ufnością w Boże słowo i być świadomi w jakim czasie żyjemy. Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmiku o chipie i znamieniu besti http://www.goodtv.pl/index.php?option=com_seyret&Itemid=6&task=videodirectlink&id=848

monika - 09/12/2008
co za bzdura!!! w kwestii papieża...a reszta sie zgadza...

sl - 09/12/2008
Co to za amerykański kicz? Świadkowie Jehowy czy co? Przecież to jakieś nieporozumienie i każdy kto wiem czym jest Biblia z przerażeniem ogląda taką karykaturę.

kasia - 04/12/2008
Witam Cię Kochana Elżbieto,o jejku jak długo nie zaglądałam na tą stronę,coś mnie wczoraj natchnęło:-)Bardzo dziękuję Ci za te wszystkie mądre i ciepłe słowa.Wiesz ja też uważam że u Boga nie ma przypadków i że bylo to w Bożym planie żebym trafiła na tą strone(zupełny zbieg okoliczności) i że z jj tak miało być ta dyskusja to była nie tylko dla niego ale też dla wszystkich którzy będą tu wchodzić i czytać ,może dzięki temu odnajda swoją droge do Boga może nawet jj,kto wie co Bóg robił lub będzie robił w jego sercu z tym wszystkim co przeczytał.Ziarno zostalo zasiane a owoc może byc po jakimś czasie.Wiesz moja wiedza jest niczym wielkim myślę,to jest po prostu 9 lat chodzenia z Bogiem,studiowa nia bibli,bycia w kościele który ma bardzo dobre nauczanie oparte wyłacznie na bibli,społeczno ści z wierzącymi,jeżd żenia na różne konferencje.Myślę ze to wszystko jest na wyciągnięcie ręki dla każdego kto pragnie prawdziwie żyć z Bogiem.Wiesz Bóg nauczył mnie jednego nigdy nie isc na kompromis w kwesti wiary bo to jest niedopuszczalne oczywiscie beda konsekwencje,gł osno mówic prawde jak trzeba to ostro napominać,ale kochac ta druga osobę miłościa braterską.Ja tak samo nie zasługuję na łaskę od Boga nikt nie zasługuję,ale Bóg ja okazuje bo nas Kocha.Przed Bogiem jj i ja jestesmy takimi samymi grzesnikami z ta różnicą że ja uchwyciłam się Jezusa i na niego złożyłam swoje grzechy i przebaczono mi.W moim życiu nie mam się czym chlubić czy chwalić poza krzyżem Chrystusa,dzięk i któremu już wiem jaki jest cel mojego życia,dokąd zmierzam i gdzie spędzę wiecznośc,mam nadzieję że Ty też masz tą samą pewność.pozdrawiam mocno Kasia

Piotrek Leja (Leys) - 30/11/2008
Ciekawy film. Dziwne dla mnie było tylko to zdanie, że Jan Paweł II chciał utworzyć jedną religię, co jest oczywiście nieprawdą. Ruch ekumeniczny na tym nie polega, by stworzyć jedną religię, zawsze to było podkreślane, ale celem jest wzajemna miłość między religiami. Pozdrawiam :)

elzbieta - 15/09/2008
kasiupozdrawiam cie bardzo bardzo goraco i niech Ci Pan Bog obdarzy niezliczonymi laskami. Jestes juz szczesliwa osoba bardzo ukochana przez Pana Boga za laski jakimi Cie obdazyl, a mianowicie za tak wielka milosc Twoja prawdziwa do Pana Boga w Trojcy Przenajswietsze j .Choc jestem kobieta to kocham Cie za to ,ze tak prawdziwie kochasz Pana Boga juz wiem ,ze nie mozna wiekszego szczescia otrzymac jak a jest laska Boza zrozumienia tak wielkich tajemnic bozych. Szkoda mi jest pana jj,ze Pan Bog nie obdarowal jego takimi laskami .Dlatego jest taki nieszczesliwy,b o szuka czegos i sam nie wie do konca czego tak naprawde szuka. A Ty Kasiu kochana to juz chyba nie mozna lepiej pokazac drogi do prawdy szczescia..Pan jj za wszekla cene broni sie przed wkroczeniem nadroge prawdy.,pojego wypowiedziach mozna wnioskowac,zeje st sam dla siebie prawda., a prawdziwej prawdy boi sie poznac, i jego jest taka wola ,dlatego Kasiu Pan Bog postawil Ciebie na drodze jego scieszki,zeby poznal prawde ale on nie chce znac prawdziwej prawdy,ktora jest Pan Bog w Trojcy jedyny. Pan Bog pokazuje nam drogi ,ale nikogo nie zmusza ,zeby kroczyly jega sciezka. Kasiu Twoja wiara oraz twoja wiedza jes do (pozazdroszczen ia w przenosni) ,poniewaz Ci nie zazdroszcze ale rowniz bym chciala otrzymac tyle cudownych lask bozychjakie Tyotrzymalas. Ja rowniz kocham Pana Boga i rowniez jestem szczesliwa. Tego szczescia mnie nikt nie zabierze poniewaz go otrzymalam od Pana Boga ,ale dlatego bo sama tego bardzo pragnelam. Dlatego dobrze by bylo, zeby pan jj mogl zaznac prawdziwego szczescia, wtedyszybko by porzucil swoja filozofie,ktora prowadzi kretyni drogami do p....a.
Pani Alu za milosc do Pana Boga to mozna nie tylko sie pobic ,ale i zycie oddac. A Bog jest nasza miloscia dlatego walczmy o masza milosc. Wielki szacunek dla Pani Kasi.

Adrian M. - 18/07/2008
az boje się odliczac... a chyba nie powinienem?!

Asiulek - 07/07/2008
nie pozostalo nic innego jak tylko ODLICZAC DNI DO WIECZONOSCI................

Ala - 28/06/2008
Noooo nareszcie ktores spasowalo :D bo juz myslalem ze się wirtualnie pobijecie ;)))

kasia - 05/06/2008
No cóż a ja tylko potwierdziłam to co myślałam że jestes nie dojrzałym facetem,bo ktoś kto jest dojrzały umie przyjąc krytykę,i próbuje zastanowic sie nad tym co ta dryga osoba mówi lub pisze .Poza tym to co ja pisze to nie jest zadna krytyka,nie obrazaj mnie w ten sposób chyba naprawde nie wiesz czym jest oskarżenie.Ja odpowiadam tylko na twoje pytania a ze sie z nimi nie zgadzam to mam do tego prawo tak samo jak Ty,i moge wyrazic swoje zdanie.Jezeli widzisz ze ktos bładzi lub nie idzie w dobrym kierunku to co zostawisz go na pastwe losu,my mamy mówic prawde i napominac i nieraz mocniej jak trzeba.Jezus bardzo ostro rozprawiał sie z ludzmi religijnymi,i bardzo jasno mówił prawde,i nie patyczkował sie.I co ludzie mówiłi,że cos z nim nie tak że chyba demona ma,ze nalezy chyba do jakiejs sekty,a w koncu go zabili,i co ty na to.Nie zauwazyłes tego w bibli.?I sam Jezus powiedział ze kto chce pójsc za nim bedzie tez krytykowany przez swiat,bedzie wysmiewany i uwazany ze cos z nim nie tak.Ktos kiedys powiedział super rzecz że jezeli wszyscy wokoło akceptuja Cię to zastanów sie na ile twoje życie z Bogiem jest wporzadku na ile mówisz prawde ludziom,bo niemozliwe jest byc chrzescijaninem i byc akceptowanym przez wszystkich ludzi.Dlatego to co piszesz nie jest dla mnie niczym nowym JJ,to tylko pokazuje jak bardzoTy jestes zamkniety na pewne rzeczy ,i zamknęłes sie w tej swojej filozofi i nawet nie próbujesz niczego zrozumiec ponad nia.Wiesz nie zawsze da sie miło podyskutowac na pewne temat a szczególnie w kwestii wiary,ale daleko mi od oskarżen bo szkoda ze nie zauwazyłes ze zawsze pomimo tego ze pisałam o rzeczach z którymi sie nie zgadzam zawsze pisałam Ci Bogu i zawsze chciałam zwrócic Twojas uwage na Niego,a jak bardzo szatan zamknał Ci oczy ze nie zauważyłes tego.Ludzie którzy zaufali Bogu i swoje zbawienie oparli na doskonałej ofierze Chrystusa sa tylko chrzescijanami, bo chrzescijanstwo to Jezus Chrystus a nie zadna religia.Tacy ludzie nie sa pyszni bo własnie oni powiedzieli Bogu ze sa tak grzeszni i zepsuci ze bez ofiary Jezusa nie ma nadzieji dla nich,a ludzie którzy mysla ze moga zapracowac przed swietym Bogiem na zbawienie to jest dopiero pycha.Ja zaliczam sie do tej pierwszej grupy ludzi i daleko mi do pychy,i szkoda ze powiedzenie ludziom prawdy nazywane jest pycha,szkodza ze kiedy powiesz ze ktos zle mysli to juz nazywamy to oskarzeniem,I nie naleze do protestujacych chrzescijan tylko do tych którzy nie boja sie głosic prawd o Bogu bardzo jasno i bez kompromisu,bo jesli chodzi o wiare nie ma mowy o kompromisie,uwa żam sie za chrzescijanke nie dlatego ze jestem dobra osoba czy cos takiego bo daleko mi do tego,nie dlatego ze czytam biblie czy chodze do koscioła bo to nie czyni i nie uczyni nikogo chrzescijaninem ,tylko dlatego że osobiscie w swoim zyciu oddałam swoje zycie Bogu i zaprosiłam Jezusa do swojego serca i przyznałam sie przed Bogiem ze jestem tak bardzo grzeszna i tylko w Jezusie jest ratunek.Biblia mówi ze jak to zrobimy to tylko wtedy stajemy sie chrzescijanami i rodzimy na nowo i mozemy byc pewni zbawienia w Jezusie.Tak wiele dostałam od Boga ze nie moge milczec i ciagle głosiłam Ci ewangelie szkoda ze nie zrozumiałes dlaczego i gdzie tu pycha,dojrzyj JJ.,dojrzyj.I na koniec w jednym sie z Toba zgadzam ze mało wiem o filozofi ,a własciwie tyle co powinnam ze prowadzi na manowce i nie daje zycia.I nie chce nawet nic o niej wiecej wiedziec bo po co mi ona,ja zajmuje sie w swoim zyciu czyms co ma sens i wartosc,ja znam Boga który jest dla mnie wszystkim i On mi w zupełnosciwysta rcza,i moze nie znam sie na filozofi tak jak Ty,ale przynajmniej o Bogu wiem wspaniałe rzeczy i znam sie na tym co jest najwazniejsze a ty niestety nie.A jezeli ja pisze bez składu i ładu to co powiedziec o Tobie o Tych bajkach bez sensu w których sie motałes,I nie zarzucaj mi czegos czego sam nie stosujesz,na tym mysle konczymy nasza dyskusje niestety,zycze Ci zebys w swoim zyciu odszedł od błednych nauk do tego jedynego o którym jest napisane ze nie ma w nikim innym zbawienia danego ludziom jak tylko w Jezusie,

jj - 05/06/2008
No coż.
Odpowiem Ci w twoim stylu.
Nie masz pojęcia ani o folozofii ani o tym co piszesz, bez ładu i składu. Nie jesteś wogóle przygotowana do jakiejkolwiek rzeczowej dyskusji. Mam nadzieję, że nie jest to cecha wszystkich protestujących tzw, chrześcijan.
Chciałem normalnie, bez jadu, porozmawiać. Nic Ci nie zarzucałem a od Ciebie otrzymuje same zarzuty i oskarżenia. Jesteś nadymana pychą i życzę Ci tylko tego żebyć to kiedyś zobaczyła.
Pozdrawiam również.

kasia - 04/06/2008
Czesc JJ,normalnie smiac mi sie chce jak czytam niektóre rzeczy jakie wypisujesz,nie słyszałam zeby cos mozna udowodnic przez udowodnienie bezsensownosci, to juz traci sens.Naprawde filozofujesz jak mozesz,wypisuje sz takie głupoty ze brak mi słów,niewiem czy juz sam sie zamotałes ze cos takiego smiesznego wypisujesz i na siłe chcesz mi cos udowodnic.Ja wiem ze niektórzy ludzie bardziej zrozumieja jakas rzecz niz inni,i odwrotnie ale nikt do konca nie pojmie prawd Bożych bo nasz umysł jest zbyt malutki,nawet jest to niemożliwe i sprzeczne z biblia.Gdzie my mozemy zrozumiec i pojac Boga chyba niewiesz z kim mamy do czynienia.A jak wytłumaczysz i mozesz zrozumiec i pojac to ze Bóg był zawsze i nie miał początku,nasz umył nie jest w stanie tego pojac poniewaz my jestesmy stworzeni i wszystko w naszym życiu ma poczatek, dla mnie to zawsze było takie niepojęte.I naprawde nie mam ochoty żebys mi to tłumaczył,bo i tak sensownie tego nie wytłumaczysz a wiec szkoda twojego czasu.I wogóle tak na koniec to napisze tylko tyle że niemozliwe jest wytłumaczenie i zrozumienie wielu rzeczy,to jedna kwestia,choc zawsze sie znajda ludzie którzy beda próbowali cos udowodnic i beda tak filozofowac i gubic sie i wypisywac takie rzeczy bez sensu jak Ty.A druga kwestia to po co mamy to robic i czy mamy,Bóg powiedział ze mamy mu wierzyc i ufac a nie rozumiec bo wiedział ze pewnych rzeczy nie pojmiemy.A czym jest wiara i zaufanie poczytaj w bibli.Chrzescijanie maja za zadanie cos innego robic i na czym innym budowac swoje zycie bo za mało jest czasu na takie głupoty .Jak ktos zna Boga to nie ma takich problemów i nie zajmuje sie tworzeniem róznych teori.Wiesz takim ludziom jak Ty cieżko będzie poznac Boga i otworzyc przed nim swoje życie,bo w życiu z Bogiem nie ma miejsca na filozofie i próbowanie udowodnic czy zrozumiec pewnych rzeczy a dopiero wtedy moze je zrozumiec,bo to nie na tym polega chrzescijanstwo .Najlepsze co mozesz zrobic to odrzucic te swoje teorie na bok i przyjsc do Boga takim jakim jestes i nie próbowac nic udowadniac czy sie zmieniac,tylko takim jakim jestes i oddac mu cały siebie,to bedzie najlepsza decyzja jaka bedziesz mógł podjac juz na wiecznosc.A On bedzie Tym który bedzie Cie prowadził i zmieniał i przekonywał do pewnych rzyeczy ,pod warunkiem że twój umysł bedzie wolny od twoich teori.Bo w tej filozofi nie znajdziesz Boga bo tam go nie ma,filozofia to najwiekszy wróg Boga,pomysl nad tym co Romek napisał bo naprawdę w życiu z Bogiem w chrzescijanstwi e nie ma miejsca na takie rzeczy.Mam pytanie jeszcze napisz prosze czym jest chrzescijanstwo ,co czyni człowieka chrzescijaninem ,chciałabym znac twoje zdanie na ten temat tak z ciekawosci,i to by było na tyle pozdrawiam

jj - 31/05/2008
Dobrze zaczęłaś z tymi prawdami wiary, które wymykają się rozumowi. Rzeczywiście prawda o Trójjedynym Bogu jest niezrozumiała ale to nie znaczy, że sprzeczna z rozumem. Można ją pojąć choćby częściowo a nawet udowodnić przez udowodnienie bezsensowności twierdzenia przeciwnego, tzn: "Bóg nie jest trójjedyny". Wtedy mamy twierdenia, że bóg jest jedyny i w jednej osobie, lub że bogów jest wiele. I jedno i drugie twierdzenie dość łatwo obalić. Jak? Trochę długo by o tym pisać ale jeśli masz taką chęć to napiszę następnym razem.
Druga rzecz: napisałaś, że śmiesz twierdzić, że ja nie czytam biblii. Skąd taki wniosek? Nie chcę udowadniać, że jest inaczej bo znam wielu ludzi, którzy czytają biblię a nawet zajmują się nią naukowo i są ateistami. Czytanie biblii jeszcze o niczym nie świadczy. Oczywiście, że dla chrześcijanina znajomość biblii jest wręcz fundamentalna ale ja wolę sam nie oceniać mojej wiary i chrześcijaństwa , niech to zrobi Bóg. Dlatego wolę nie wmawiać sobie i innym, że czytam biblię.
Narazie to tyle, muszę kończyć
pozdr

kasia - 30/05/2008
Czesc JJ mogę z Tobą podyskutowac jeszcze oczywiscie,tylk o pytanie czy to ma sens.I jeżeli zadajesz mi pytania i oczekujesz ich odpowiedzi tak?A więc odpowiadaj mi też na moje pytania,chocby te które zadałam wczesniej.Zupełnie nie rozumiem tego twojego początku co napisałes z ta krytyką i wogóle albo jestem już zmęczona.Wogóle smiem twierdzic ze Ty naprawde nie czytasz bibli bo wiele z tych pytan które mi zadajesz możesz w niej znalezc.Wiesz zadaniem chrzescijan tych prawdziwych nowo narodzonych,jes t głosic ewangelie temu upadłemu swiatu.My jestesmy głosem Boga w tym swiecie,Bóg nas do tego potrzebuje,ale niestety swiat odrzuca dzis Boga i ewangelie,i chrzescijanie nie tylko w pierwszych wiekach ale i teraz az do przyjscia drugiego Jezusa beda nienawidzeni przez swiat ,wysmiewani ,i beda zmagac sie z krytyka ,mam na mysli prawdziwych chrzescijan którzy sa narodzeni z ducha,którzy w swoim zyciu postawili na Boga a takich niestety jest mało.no ale o tym mówił Jezus ze tak jak jego ludzie nienawidzili i ukrzyżowali tak i nas beda ale to chyba zrozumiałe.Jesli chodzi o twoje pytanie jak Bóg troszczył sie o biblie to oczywiscie nie jest to nigdzie potwierdzone naukowo czy cos takiego jezeli o to chodzi,ale jezeli Bóg jest autorem bibli która była napisana dla człowieka to czy nie jest normalne ze autor chce zeby dotarła tam gdzie powinna nienaruszona,a wiecpatrzac ze miliony ludzi dzis na swiecie maja dostep do bibli ,czy nie jest to dowód ze jest to zasługa Boga,my chyba mamy dzis zły obraz Boga i dlatego tak trudno nam jest przyjac pewne rzeczy.Ale On jest Zywym Bogiem Wszechmogacym,d la niego to pestka,a jesli chodzi o nasz rozum i jego sprzeczne rozumowanie Boga.To pytanie na poczatku,czy dla Ciebie wszystkie prawdy o Bogu zrozumiałe?Bo nawet po tym co piszesz w naszej dyskusji wynika ze masz problem z uwierzeniem i zrozumieniem wielu rzeczy.Wiesz wiele rzeczy mój rozum nie może zrozumiec na temat Boga,np,chocby tego że Bóg kocha mnie i kazdego człowieka w kazdej chwili jego zycia tak samo,nawet najgorszego morderce nawet jak mu bedziesz złozeczyc,on nie bedzie Cie kochac ani troche mniej,ciezko mi pojac ze On jest zawsze przy mnie a zarazem przy kazdym człowieku na kui ziemskiej.ze zawsze okazuje łaske i wiernosc zawsze nawet jak go odrzuce,ze on jest wszechmogacy,ws zechwiedzacy,ws zechobecny,ze był zawsze i bedzie,ze jes ponad czasem ze dla niego jeden dzien jest jak 1000lat,czy Ty to rozumiesz i pojmujesz?Bo ja w to wszystko wierze w 100procentach,ch oc mój rozum tego nie pojmuje ale wierze.Bóg w całej bibli nie powiedział ze mamy cos zrozumiec,tylko powiedział uwierz,przyjmij to przez wiare.To jest wiara a ona polega nie na rozumowaniu,bo to nie jest wtedy wiara tylko na zaufaniu.A jak wytłumaczysz logicznie i zrozumiesz cuda które dzis sie dzieja,no jak bo jestem ciekawa.Mysle ze nie darady go wytłumaczyc i pojac logicznie rozumem bo to jest własnie Cud.A dzis dzieja sie cuda Bóg robi wielkie rzeczy dzis na swiecie,naprawd e mam troche znajomych w róznych stronach swiata wierzacych,i to co słysze to naprawde niesamowite rzeczy.Mój Bóg nie siedzi dzis na tronie i ma gdzies ten swiat,choc tak ludzie mysla i szatan robi wszystko aby ludzie tak mysleli ,mój Bóg jest Żywy i robi dzis wielkie rzeczy i działa na swiecie takze poprzez swoja wierne dzieci które mu służa.Niewiem czy jasno Ci to wszystko wytłumaczyłam ale jestem troche zmeczona,a naprawde mozna by pisac jeszcze i wymieniac bardzo długo prawdy o Bogu które sa sprzeczne z naszym rozumem,ale juz mi sie chce spac moze nastepnym razem,a i jeszcze pytanko na sam koniec napisz prosze jak wytłumaczysz logicznie że Bóg jest w trzech osobach i kazda z tych osób jest Bogiem a zarazem jest tylko jeden Bóg, i jak rozumiesz świętosc Boga jak twój rozum to pojmuje,swietos c tą o której mówi biblia a nie twoja rozum,bo tam jest napisane ze Bóg jest tak swiety tak czysty,tak doskonały ze ta chwała by nas zabiła dosłownie,i pojmujesz dzis miłosc Boża?No to pora spac,pozdrawiam

jj - 28/05/2008
Katarzyno, być może nasza dyskusja pozbawiona jest sensu. Ale mimo wszystko chciałbym się odnieść do tego co napisałaś i zadać Ci pewne pytania. Zanim to zrobię to powiem, że treść wiary, czyi to w co wierzymy potrzebuje krytyki, inaczej staje się sentymentalną ideologią pozbawioną podstaw, a ludzie broniący takich ideologii kierują się wyłącznie emocjami, osądzając wszystkich, którzy podważają ich wierzenia. Tak Chrześcijanin nie postępuje. Wiesz napewno, że w pierwszych wiekach Chrześcijanie musieli zmagać się z krytyką ze strony świata pogańskiego. W ten sposób rozwinała się tzw. apologetyka, czyli obszerna nauka mająca na celu uzasadnianie prawd wiary chrześcijańskie j.
A teraz pytania: napisałaś, że prawdy o Bogu często są sprzeczne z naszym rozumem, proszę Cię wymień te prawdy, które są sprzeczne z rozumem, napisałaś również, że Bóg troszczył się o biblię przez wieki aby dotarła do nas nienaruszona, możesz wyjaśnić w jaki sposób Bóg troszczył się o to.
Jeśli chcesz dyskutować to zapraszam, jeśli nie to po prostu napisz "nie".
Pozdrawiam

kasia - 25/05/2008
Dzięki Romek za poparcie,świetn ie to ująłeś lepiej być nie może,pozdrawiam

Romek - 24/05/2008
jj powinienes sie przetestowac czy przepadkiem sam nuie trafiles do sekty swojej filozowii. Polecam studium Biblii 3 godz dziennie

kasia - 24/05/2008
Wiesz myślę że się nie rozumiemy,i pewnie nic się nie zmieni.I nie zależy mi zupełnie żeby Cię do czegoś przekonywać.Znam osoby które są bardzo zamknięte na prawdę która jest taka prosta i tak ciężko im w to uwierzyć że sami sobie wszystko utrudniają tworząc sobie różne teorie i własnie tak filozofują jak Ty niestety.A więc dlatego ta dyskusja pozbawiona jest sensu.Wiesz ciekawi mnie czy Ty wogóle otworzyłeś kiedyś biblię,i ile czasu poświęciłeś na jej sprawdzenie,czy odgórnie zakładasz pewne rzeczy bo rozum i logiga Ci tak podpowiadaja.Wiesz Bóg dał nam rozum to prawda i jest nam on bardzo przydatny,ale czy tylko rozumem mamy sie kierowac w życiu?A co jak czegos nie rozumiemy,to myśląc po twojemu mamy od razu odrzucać tak?a co z logigą która często zawodzi co wtedy?Prawdy o Bogu często niestety sa sprzeczne z naszym rozumem,i co wtedy pytam,co wtedy?Jezeli ktoś kwestionuje biblie to jego problem,myslę że niektórzy ludzie od razu ją odrzucają a nigdy nawet jej nie otworzyli,i żadne argumenty ich nie przekonają a są tacy którzy od razu wierza.Powiedziałabym takiej osobie że jezeli całym sercem chce poznac prawde to niech prosi Boga aby jej ją pokazał.On jest Żywym Bogiem,wszechmo gącym który dał ją nam po to aby przez nią powiedziec Nam jak bardzo nas kocha,żeby powiedziec nam że z powodu tej miłosci zesłał swojego syna na śmierc za nasze grzechy ,odpowiedział w niej na mnóstwo pytan dotyczących sensu życia,po co tu jestesmy i jaki jest cel naszego życia,powiedzia ł jak mamy żyć,jakie sa prawdziwe wartości,w bibli znajdziesz rzeczy przeciwko aborcji ,homoseksualizm u i wielu wielu rzeczy Ty nawet nie wiesz że w niej możemy znależc odpowiedzi na mnóstwo pytan,ona jest dla nas to jest głos Boga ,wierze tez dlatego że z tego tez powodu Bóg troszczył się o tą księgę przez wieki zeby była nienaruszona i żeby dotarła do człowieka bo ona była dla nas.i jeżeli ja odrzucimy,to pytanie jakie Ci zadam to gdzie jest prawda?Gdzie wtedy jej szukac,no gdzie,w rozumku naszym małym ?Nie odpowiesz mi na to pytanie sensownie napewno chocbys się starał.Wiesz jest taka strona www.randal.pl,polecam Ci film ,kobieta jadąca na besti,to nie jest film o apokryfach ale o błedach kościoła,jest to film dokumentalny zrobiony przez apologete chrzescijanskie go Dava Hunta,też bardzo dobry jest tam film Luter,pokazuje ważne kwestie,a dla Krzysia polecam Objawienia Maryjne,swietny film w takim duch miłosci zrobiony ale konkretnie mówiacy jaka jest prawda,filmy oparte na bibli wyłacznie.Może któryś z tych filmów jj. pomoże Ci w czyms,choć mam wątpliwości szczerze z twoim nastawieniem,wi dzac np.twój komentarz do filmu.w poszukiwaniu prawdy o początkach,któr y ogl już jakis czas temu zreszta mam je wszystkie w domu jak odliczanie do wiecznosci.Czy Ty wogóle wierzysz że Bóg stworzył świat?A film był super.I tak na koniec,wiesz mysle że szkoda dzis czasu na filozofie, i zajmowanie sie wszystkim a zarazem nie tym najważniejszym.Patrząc na nasz swiat,na jego ohydny sprzeczny z Bożym system wartosci,na to co sie w nim dzieje ,na ta sodome i gomore która jest wokoła nas,powiem tyle Jezus przychodzi.Nie znam daty i nie zapowiadam,ale on powiedział o znakach które beda sie dziac,wszystko na niebie i na ziemi i w przyrodzie wskazuje na to że ten dzien jest coraz bliżej.On przyjdzie po swój kosciól.czyli ludzi bo to jest kosciól a nie jakis budynek ,i beda to ludzie z róznych wyznan bo zaden kosciól nie zbawia,którzy oddali Jezusowi swoje zycie ,którzy przyznali sie ze sa grzesznikami i złamali Boze prawo i wiedzieli ze potrzebuja zbawiciela,i zaprosili Jezusa do swojego życia jako Pana i Zbawiciela.Tacy ludzie sa zbawieni za darmo z powodu łaski .przez krew Jezusa,zbawieni na zawsze,powiesz to co teraz to mozna robic co sie chce.Ale ja nie znam takiej osoby która doswiadczyła Bożego przebaczenia i chciała sobie robic pózniej co chce.I pytam bo to jest kluczowe pytanie,czy Ty to uczyniłes ,kim dla Ciebie jest Jezus Chrystus?Na tym lepiej sie zastanów,bo to jest o wiele ważniejsze,pozd rawiam

jj - 23/05/2008
Mam wrażenie Katarzyno, że do czegoś starasz się mnie przekonać a ja chcę tylko abyś prosto i zwięźle odpowiedziała mi na określone pytanie. Zanim je ponownie zadam wyjaśnie Ci, że logika jest bardzo ważnym narzędziem dla poznawania prawd bożych. Bóg po to dał rozum by się nim posługiwać i by za jego pomocą poznać samego Boga. Prawdy o Bogu wcale nie są sprzeczne z rozumem, który przecież posługuje się takim narzędziem jak logika. Dlatego właśnie zakwestionowałe m twoje dowodzenie dotyczące natchnienia ksiąg biblijnych opierające się na jedynym kryterium czyli Biblii. Jeszcze raz powtarzam, jest to błąd logiczny, gdyż dochodzimy do tego, że księgi biblijne są same dla siebie kryterium wiarygodności.
Jak byś odpowiedziała komuś kto zakwestionowałb y np. Ewangelię Jana czy Apokalipsę. Napiszesz pewnie, że są one wiarygodne bo są zgodne z całym objawieniem biblijnym. A jeśli twój rozmówca kwestionowałby dalej kolejne księgi: pozostałe 3 Ewangellie, Listy Pawła, ze Starego Testamentu: Izajasza itd. itd. Na końcu nie zostawiłby żadnej księgi do której mogłabyś się jeszcze odwołać. Co byś mu odpowiedziała?

z0rr0 - 23/05/2008
zależy co :P tak ogólnie napisałe, że fajnie dyskutujecie, każdy ma jakies argumenty i proboje przekonać, że ma racje i to wlasnie jest fajne.

kasia - 22/05/2008
I co podoba Ci sie:-)Pozdrawiam

z0rr0 - 21/05/2008
kasiu... jj... SERDECZNE POZDROWIENIA! śledzę waszą dyskusje (prawie) od początku !!!

kasia - 20/05/2008
Czesc,mysle ze odpowiedziałam Ci na to pytanie,dlaczeg o uważam że tylko stary i nowy testament jest natchniony,ale widocznie uważnie nie czytałes.Nawet nie chodzi o to ze ks,apokryficzne zostały spisane o wiele wieków po wydarzeniach choc to tez może byc dobry argumen,ale dodanie ich po takim czasie do bibli jest czyms dziwnym i to jeszcze w taki sposób.Ale najważniejszym argumentem jest to ze przecza one bibli i to rażąco i nauczaja bzdur.Ja sie tak zastanawiam czy ty wogóle czytasz biblie i czytałes kiedys apokryfy,bo moge Ci to tłumaczyc a jezeli sam nie ujrzysz tego na własne oczy to sie nie przekonasz.Wiesz biblia interpretuje sie sama,to jest bardzo znana zasada ze biblie tłumaczymy biblia,i nigdy nie powinno sie podchodzic do cz\egos juz majac swoje zdanie bo wtedy ciezko cos zobaczyc,tylko pozwolic Bogu aby on pokazał Ci prawde.Nierozumiem o co chodzi Ci z ta logika.Mysle ze jakby patrzec na logike to wielu rzeczy bysmy nie wyjasnili.bo jak logicznie wytłumaczyc ze Bóg zawsze istniał i zawsze bedzie,bo mi ciezko to zrozumiec ,albo to ze w siedem dni stworzył swiat,ze bedziemy życ wiecznie i wiele wiele rzeczy nie można wytłumaczyc logicznie dzis i nie tylko w kwesti wiary ale wierzymy mimo to w wiele rzeczy.Wiesz w bibli Bóg kaze nam wierzyc,a czym jest wiara.Tym ze nie widzimy pewnych rzeczy lub nie rozumiemy a jednak wierzymy,poniew az Bóg tak mówi,to jest kwestia zaufania,Jakbys czytał biblie to bys zobaczył wielu meżów Bożych którzy żyli tylko przez wiare,robili pewne rzeczy mimo że logicznie nie było możliwe zeby pewne rzeczy sie stały,ale wierzyli Bogu i widzieli cuda.Wiesz szatan który jest bogiem tego świata manipuluje dzis ludzmi i jemu zależy zeby człowiek myslał nie po Bożemu.I na koniec jeszcze napisze tylko że mysle ze szukasz sam sobie problemów i niewiem czy chcesz poznac prawde.Biblia jest najlepszym kryterium,ale mysle ze Ty jej nie znasz,bo jak można nie zobaczyc jej piekna,spój nosci,jednosci i tego przrsłania które głosi.Niemasz pojęcia ile jest dzis faktów historycznych przemawiajacych za wiarygodnoscia bibli,samych dowodów na to ze Jezus zmartwychwstał jest ogromnie duzo w zadnym sadzie nikt by tego nie obalił.Biblia jest tak wiarygodnym kryterium że lepszego nie ma,lepiej uważnie sie nad tym zastanów czy masz podstawy żeby tak pisac i skad takie rzerczy Ci przychodza do głowy.Widze że mało wiesz i chyba szukasz sensacji,a wyjasnienie jest tak blisko.No to pa

jj - 20/05/2008
Rozpisałaś się, owszem, ale dobrze. Katarzyno. Powołujesz się na Biblię jako na jedyne źródło objawienia. Tylko cały czas nie wyjaśniasz na jakiej podstawie jedne księgi starego lub nowego testamentu zaliczasz do Biblii lub nie. Mówisz o zgodności księgi z Biblią, ale według wszelkich praw logiki jest to błędne koło ponieważ Biblia, według Ciebie, ma być kryterium oceny samej siebie. Żeby lepiej Ci wyjaśnić problem, wyobraź sobie, że stoimy przed koniecznością oceny natchnienia boskiego wszystkich ksiąg biblijnych. Jeżeli Biblia miałaby być tym kryterium to okazuje się, że nie mamy żadnego. Musi zatem istnieć inny probierz wiarygodności ksiąg biblijnych. Pozdrawiam.

kasia - 19/05/2008
Czesć JJ,ciągle zapominam o tej stronie i dlatego dopiero odp:-)Oj dużo by pisać na ten temam,mogłabym wypisac Ci imiona papieży i daty którzy nie uznawali apokryfów ale na to nie ma czasu,zresztą wszystko możesz znależć w internecie,ja tak tylko napiszę takie najważniejsze rzeczy.Po pierwsze apokryfy zostały napisane pomiędzy starym i nowym testamentem jednak większość z nich została napisana wiele wieków po wydarzeniach które opisuję..Ważne jest to że naród wybrany żydzi którzy otrzymali prawo od Boga uważali że autorzy ksiąg apokryficznych nie byli natchnieni przez Boga.Papież Hieronim który je właczył do bibli uważał że te księgi nie były natchnione,ale został zmuszony do tego nie tylko on tak uważał bo było jeszcze paru papieży którzy uważali że te księgi nie pochodzą od Boga.Do 16w.ks.apokryficzne nie były uznawane oficjalnie za natchnione ,ponieważ miały poważne błędy historyczne jak i przeczyły bibli..Dopiero po 20 latach zaczęły pojawiać się sygnały aby je uznać za natchnione..Nie ma śladów w bibli żebyna ks.apokryficzne powoływał sie kiedykolwiek sam Jezus lub autorzy Nowego testamentu.W nowym testamencie jest ponad 250 cytatów pochądzących ze Starego Testamentu a żaden z nich nie pochodzi z ksiąg apokryficznych.Ważna rzeczą jest to że biblia posiada wielu autorów,piszący ch w róznych miejscach a co więcej na przeciągu kilkunastu stuleci,a jednak zawiera niesamowitą spójnośc i jedność,aoczywi scie bez apokryfów..No i na koniec co jest najbardziej istotne czym powinienes sie kierowac Ty i ja to sprawdzanie wszystkiego z biblia.A mianowicie w Ks Tobiasza jest mowa o czarach i magi,wręcz są zalecane,w apokryfach jest napisane że odpuszczenie grzechów jest przez jamłuzne,co jest normalną herezja i zaprzecza doskonałej ofierze Chrystusa,gdyby